پیش بینی روزانه

وزش باد در خراسان رضوی ادامه دارد (١٢ تیر ماه ١۴٠٢)

طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با ١٨ درجه و شهرستان مه‌ولات با ۴٣ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد در شهرستان سرخس با سرعت ٧٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

 

با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین ۲۲ تا ٣۴ درجه را به ثبت رسانده امروز دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات به ٣٣ درجه و در خنکترین ساعات به ٢١ درجه خواهد رسید.

 

براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز‌های پایانی هفته تغییرات قابل ملاحظه‌ای در الگو‌های جوی نخواهیم داشت و همچنان پدیده غالب جوی در سطح استان وزش شدید باد خواهد بود که در مناطقی از استان همراه با گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و در مناطق بادخیز از جمله مناطق جنوبی و شرقی با احتمال بروز خسارت است.

 

برای سه روز پایانی هفته به تناوب برای نیمه شمالی استان گذر ابر و افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

 

تا روز جمعه تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای در سطح استان بروز نخواهد کرد.

 

 شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر ١٠٧ بوده و امروز مشهد با شاخص ٨۵ در شرایط قابل قبول قرار دارد، اما ایستگاه‌های سرافرازان، مفتح، هفت‌حوض، چمن و الهیه در شرایط ناسالم قرار دارند.

آرمان ابراهیمی

آرمان ابراهیمی در رشته دیپلم تجربی خرداد ۱۴۰۲ به سایت هواشناسی مشهد و استان پیوست او درباره خود می گوید: متولد بهمن ۱۳۸۲ و زاده شیراز هستم و در ریاضی مقام المپیاد دارم. علاقه شدید من به آب و هوا الخصوص بهمنی بودن من این شوق را در من بیشتر کرده  و یکی از اولویت هام فعالیت در زمینه هواشناسی هست و تا اخرین لحظه این علاقه خود را ادامه داده تا در این زمینه پیشرفت و نتیجه خوبی بگیرم  و خدمتی به جامعه ایران و ایرانی کرده باشم. در حال حاظر در اکوسیستم هواشناسی مشهد و استان مشغول خدمت هستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا