پیش بینی روزانه

هشدار به مسافران شمال: شنا در دریای خزر ممنوع شد | ۱۴۰۲/۵/۱۲

 

هواشناسی در این اخطاریه با اشاره به شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو که با رگبار باران و وزش باد نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که در طی این مدت سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه برسد که این امر باعث شکل گیری اموج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۲ متر می شود.

 

 

در این اخطاریه با اشاره به شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو که با رگبار باران و وزش باد نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که در طی این مدت سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه برسد که این امر باعث شکل گیری اموج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۲ متر می شود.

 

 

این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای بزرگ را نیز به همراه خواهد داشت.

 

در اخطاریه هواشناسی علاوه بر خودداری از ترانزیت دریایی به مسافران و علاقه‌مندان به دریا نیز توصیه شده است که در طی این مدت از فعالیت‌های شنا، تفریحی و دریایی خودداری کنند

آرمان ابراهیمی

آرمان ابراهیمی در رشته دیپلم تجربی خرداد ۱۴۰۲ به سایت هواشناسی مشهد و استان پیوست او درباره خود می گوید: متولد بهمن ۱۳۸۲ و زاده شیراز هستم و در ریاضی مقام المپیاد دارم. علاقه شدید من به آب و هوا الخصوص بهمنی بودن من این شوق را در من بیشتر کرده  و یکی از اولویت هام فعالیت در زمینه هواشناسی هست و تا اخرین لحظه این علاقه خود را ادامه داده تا در این زمینه پیشرفت و نتیجه خوبی بگیرم  و خدمتی به جامعه ایران و ایرانی کرده باشم. در حال حاظر در اکوسیستم هواشناسی مشهد و استان مشغول خدمت هستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا